آشنايي با انواع كرم هاي پوستي

مقالات رسمي لوازم آرايش

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با انواع كرم هاي پوستي

۳۲ بازديد

از لحاظ علمي تعريفي براي كرم هاي پوستي يا اين كه مغذي پوست وجود ندارد . تغذيه و مواد لازم براي پوست مانند بقيه نهاد ها بايستي به فيس خوراكي تامين شود خير موضعي .
گرفتاري اكثري از افراد بخصوص بانوان اينست كه از كرم هاي مناسب و اثرگذار براي پوست استفاده نمايند . در بازار وسيع و پرسود تجارت كرم هاي پوستي حجم عظيمي از تبليغات گسترده در قضيه كرم ها و نيز تنوع بيش از اندازه اي از اين كرم ها با اسم هاي مختلف، برند هاي گران قيمت، بسته بندي هاي شكيل، ادعاهاي فريبنده وجود داراست .   بهترين ماسك صورت
تقاضاي موجود براي مصرف اين كرم ها و عرضه متنوع محصول ها در بسياري از موارد سبب ساز سردرگمي مصرف كنندگان مي شود و آن‌ها را با اين سوال مواجه مي كند كه كدام يك از اين كرم ها براي پوست مناسب خيس و اثربخش خيس مي باشد .
براي يافتن پاسخ متخصصين پوست را قضيه سوال قرار مي دهند . در اين جا كارايي بر آنست كه به طور بي آلايش و خلاصه اصول كلي در مسئله استعمال از اين كرم ها شرح داده شود . قبل از هر چيز بايستي توجه داشت بها كالا هاي پوستي مدام با كيفيت آن فراورده مرتبط نيست به اين معني كه الزاما كرم هاي با قيمت هاي بالاتر مرغوب خيس و موثرتر نمي باشند و گاها كرم هاي با قيمت هاي تحت تر اثر مطلوب تري توليد مي كنند .
نكته زياد با اهميت ديگر اينست كه در اصل اندازه اثربخشي فرآورده هاي موضعي در ناحيه زيبايي بخش اعظم محافظتي و پيشگيري مي باشد نه درماني و تغيير تحول پوست . به عبارت ديگر اثربخشي كرم ها در حيطه زيبايي دوچندان محدود موفقت و قابل چشم پوشي هست و به همين علت ميباشد كه عمده مصرف كنندگان به هدفشان در به كار گيري از كرم ها نمي رسند .
در اينجا به بعضا از گونه هاي كرم هاي پوستي و اثربخشي آن‌ها اشاره مي گردد .
1-توليدات آرايشي اين كرم ها و توليدات جنبه پوششي و آرايشي دارا‌هستند . اثر درماني و پيشگيري معمولا ندارند . پزشكان در تجويز اين جور كرم ها نقشي ندارند . اكثرا در فروشگاه هاي اثاثيه آرايشي و بهداشتي عرضه مي شوند . استفاده از آنان براساس ذوق وسليقه و فرهنگ و تمدن مصرف كنندگان متفاوت است . با توجه به وجود گونه هاي تقلبي آن ها در بازار مي بايست از اصالت آنها مطمئن بود و به وجود برچسب هولوگرام و شماره ثبت وزارت بهداشت بر روي آن دقت كرد و آنها را از مركزها توزيع مجاز تهيه و تنظيم نمود .
2-كرم هاي ضدآفتاب درواقع در دربين محصولات پوستي آنچه كه بيش از همگي در موضوع استفاده از آن براي عموم توافق وجود دارد كرم ضدآفتاب هست . اين كرم ها مانع اثرات دراز زمان نوروروشنايي آفتاب بر روي پوست مي شوند به اين ترتيب مي توانند منجر پيشگيري از پيري پوست، ايجاد چين و چروك و لك و سرطان هاي پوستي شوند .
پزشكان براساس جور پوست مريض معمولا انواعي از اين كرم ها را براي بيماران تجويز مي كنند . نقش ضدآفتاب در پوست را مي توانايي به نقش زدن مسواك و خمير دندان در پيشگيري از پوسيدگي دندان تشبيه نمود . همچنانكه در موضوع زدن مسواك گونه خمير دندان از رتبه چندم اهميت قرار دارد، در قضيه ضدآفتاب هم آنچه مهم است به كار گيري از ضدآفتاب به اندازه كافي مي باشد و از حيث اثربخشي و اندازه حفظ در برابر آفتاب، ضدآفتاب ها تفاوت چنداني با يكديگر ندارند .
به عنوان نمونه برخلاف تصور مرسوم ضدآفتاب با SPF=90سه برابر ضدآفتاب با SPF=30 حفظ ايجاد نمي نمايد و اين تفاوت در حد 3-2 درصد مي باشد . بنابراين از ضدآفتاب ها اثربخشي و حفظ بيشتري از بقيه اشكال نخواهندداشت .
نكته ديگر اينست هر يكسري ضدآفتاب هايي مخصوص به دور ديده در بازار وجود دارد، البته مي بضاعت و توان از ضدآفتاب هاي عادي هم براي اين حوزه‌ به كارگيري نمود به شرط اين كه كرم وارد مخاط ديده نگردد .
3-كمر هاي مرطوب كننده اين كرم ها براي برطرف كردن بي آبي پوست كاربرد دارا‌هستند و از آنجايي كه خشي پوست مي تواند منجر مشكلاتي مانند حس ناخوشايند، خارش، سوزش و اگزماهاي پوستي شود بنابراين استعمال از اين كرم ها بخصوص در افراد دارنده اختلال كم آبي پوست سفارش مي شود . خوبتر مي باشد اين كرم ها موقعي مصرف شوند كه پوست با آب مرطوب شده باشد .
گونه هاي كرم هاي مرطوب كننده و چرب كننده در بازار وجود داراست . يكي از موثرترين آنها وازلين مي‌باشد . برخلاف تصور عمومي وازلين باعث تيرگي پوست نمي شود و فقط نقص‌ آن چرب بودن و براق بودن آن ميباشد كه ممكن مي‌باشد اين حالت براي بعضا اشخاص بخصوص در حوزه‌ صورت مطلوب نباشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.